July 11, 2006

Lyckad shopping IGEN

Hur bar jag mig at? Ja, sag det. Kanske ar jag helt simplement ett geni, ett shoppinggeni.

Igar, efter en utmarkt middag hos paret som tog med oss hit, gick vi pa shoppinggatan och at glass och sen blev det naturligt nog lite shopping. Jag har kopt en underbar orange/oliv-randig klanning m axelband, en fantastiskt kladsam bredbrattad halmhatt och en blommig strandvaska to die for. Det blir foton nar jag kommer hem.

Annars sa njuter jag fortfarande av att tala franska och av att kanna mig snygg (tog med mig glamourosa plagg for hade pa kann att det skulle funka har).

Jag solar forsiktigt, men har anda lite rodnande axlar. Ska nog lagga skivad gurka pa dem. Ack, vad det ar harligt att vara framfor en dator. Da kanner man sig liksom i kontakt med varlden.

Jag och vaninnan (nu forstar jag varfor man vill stava vaninna som vannina - det ar pga klanning) pratade om litteratur anda till kl 4. Harligt! Vi hade inte umgatts sa mkt innan, sa det var lite vanskligt att semestra ihop det forsta vi gjorde, men alla forhoppningar vi hade om varandra har infriats, det funkar hur bra som helst. Hon ar som en kinesisk motsvarighet till Jenny Morelli, pluggat film, har levt ett jattespannande och utsvavande liv i Beijings konstnarliga kretsar och kanner massor med folk som numera ar kanda i Kina. (Hon drog hela historien om sitt liv for mig i natt.)

Hon skulle ha varit med i var film Kinespennalisterna. Tyvarr var hon tvungen att jobba de dagarna.

Jag laser just nu Chang Eileen (Zhang Ailing) som var en mkt popular forfattare och skribent aktiv i Shanghai fore Befrielsen. Hon skriver sa bra och ar sa modern! Jag laste en essa som vaninnan rekommenderade som handlar om modets vaxlingar i Kina; den hade platsat i vilken kulturtidskrift som helst idag! Det fanns ocksa fyra korta bokrecensioner, som var sa foredomligt enkla och distinkta: Det har ar en bok som ... Forfattaren lyckas... Bristerna ar... Men lasvard.

Aterkommer. Pussarne. Lycklig Space Babe. Men saknar maken och barn. Dumma maken tycker inte man ska resa fran den svenska sommaren, men hur nagonsin fa uppleva andra lander i Europa da?

4 Comments:

Blogger Sixten said...

Hej SB, men var är du? Långt borta? Själv? Är också själv fast ändå inte, utan med killen med fräckaste grinet i stan. Du gissade rätt - Olle B! Vi har det super, gör små utflykter, jagar spöken i tunnelbanan och steker strömming! Ta hand om dig! Men kan man köpa sig lycklig? Jag har köpt ett tält (ganska dyrt)och en skjorta med kardborreknäppning(väldigt billig på Stadsmissionen). Snygg faktiskt, ännu snyggare med tanke på priset, ca 400 g strömming - 20 kr. Topp!

9:01 PM, July 11, 2006  
Blogger Space babe said...

Hej Sixten, se rubriken pa forrforra inlagget for att lokalisera mig.

Det later som att ni har det toppen! E har med gravid vaninna, hennes 2-aring och svarmor.

Man kan inte kopa varaktig lycka, den maste man skapa i varje stund. Daremot far du detta Eileen Chang-citat (ej exakt):
Till och med den mest hjartlosa kvinna blir kanslosam nar det galler ett alskat plagg.

Din skjorta vill jag se!

10:18 PM, July 11, 2006  
Blogger Fluffgubben said...

This comment has been removed by a blog administrator.

7:39 PM, July 13, 2006  
Blogger Fluffgubben said...

Jag var själv en introvert ickeresare till min fru sparkade ur mig ur boet fyllda 36. Nu är det jag som är globetrottern och hustrun som sitter hemma och muttrande undrar över vilket monster hon skapat. Berlin, here i come -Again!

7:41 PM, July 13, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se