February 19, 2007

F&S

Alla går på Friskis och Svettis!

När Isse var här sa hon att Stockholm verkar ha drabbats av jympavurm. Ibland kan jag avundas henne som bor utomlands för då ser man såna saker, eller att folk är visserligen väldigt pigga på mode i Sverige eller Sthlm, men att det lätt blir ett uniformerat mode.

Jag skämdes väldigt mkt när hon kom för ett par jular sen och jag hade (för att vara extra fin) på mig mina nyinköpta (jag var ganska sen med det) bruna stövlar över smala jeans när vi skulle träffas och hon kommenterade just den modeuniformen.

Fast vad ska en stackars småbarnsmamma i förorten göra? Det har i alla fall påverkat mig i så måtto att jag inte längre desperat köper första bästa grej jag ser är modernt. Vilket jag iofs inte brukar göra (för jag brukar inte komma iväg och shoppa mer än kanske en gång varannan månad), men hade en period när jag inte visste var jag hade mig själv klädmässigt, då köper man lätt på sig helt fel saker. Det har gått över lite.

Men det skulle ju handla om F&S. Jag känner så dubbelt för det stället. Å ena sidan så tycker jag det är helt underbart, för det är så billigt och tillgängligt för alla, å andra sidan känns det just därför lite epa att träna där. Det är mina elitistiska sidor som visar sig i denna ambivalens. Att jag å ena sidan verkligen vill hylla dem för att det känns så demokratiskt och schysst och så icke-utseendefixerat (det är ju ofta så många på ett jympapass så man behöver liksom aldrig känna sig konstig eller fult/fel klädd, det finns alltid nån som ser konstigare ut) samtidigt som jag liksom känner självömkan och medlidande med alla jag ser där, att just vi tränar just där.

Men det är en tröst att Horace Engdahl också tränar där. Tjänar han inte bättre som ständig sekreterare, eller är han bara väldigt ekonomiskt sinnad?

Labels: , , , ,

3 Comments:

Blogger Smarta Sara said...

och inte bara Horace! När jag var på F&S Hornstull förra veckan (onsdagen tror jag att det var) så var Manne af Klintberg på samma pass som jag. Ja, just det, clownen Manne. Han såg glad ut. och höll takten bättre än ledaren.

8:38 PM, February 19, 2007  
Blogger Hanna said...

När jag bodde i Paris så var det verkligen slående, den här uniformiteten. Först kom man hem till Malmö, där var den inte så påtaglig. Så kom man till STockholm och blev chockad: alla såg EXAKT likadana ut, gjorde samma saker.

9:51 PM, February 19, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Han vill kanske vara foklig ? :)
Jag tränar på SATS och det är rena kändispottingern .Jag glor lite diskret så där.

9:45 PM, March 04, 2007  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se