February 17, 2007

Lunchslut och lunchtips

Titta, jag hittade notisen om slutet för de ekologiska luncherna på Lava. Men alltså va? Men tydligen ska de i alla fall finnas kvar i Kulturhusets andra delar.

Som tur var så hittade jag ett annat lunchtips i SvD idag, det var han konstexperten i Antikrundan som sa att "vi är några som gillar mat och husmanskost, och som gärna vill att det ska vara bra varje gång". Precis min åsikt. Han går till Mornington Hotell på Östermalm. Deras lunchmeny för förra veckan ser mkt lovande ut. Men torsken får de ta bort.

Alltså, det är verkligen ett skäl att älska Sverige, för att vi äter lagad mat till lunch. Vilket helvete livet skulle vara för mig i Norge eller Danmark, där man nöjer sig med en torr macka. Isse sa att det är likadant i Holland. Huvaligen.

Slutligen, det här tyckte jag var väldigt välskrivet, jag kunde precis se det framför mig. Har inte själv varit på just modefester, men alla som varit på "finare" fest kan nog känna igen sig till viss del.

De roligaste festerna jag varit på har varit varma och prestigelösa, som den där festen i Göta Lejons foajé 2001 samt juldagsfesten i Tranans källare typ 1997. När det känns som att man kan prata med vem som helst och vem som helst går att prata med.

Labels: , ,

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Modeveckan...

Har varit på lite fester veckan som gick. generellt kan sägas att stockholm inte är så stort men är fullt av trevliga människor. På modefesterna talar alla med alla och en fin känsla uppstår. Dissa då istället kändisfesterna a la bindefeldt där kan man tala om poserande, i synnerhet för hänt-extra.

Det är tur att Stockholm har sin modevecka. Journalister har en tendens att se ner på nya initiativ. Detta är ett typiskt sådant exempel där en medioker man skjuter från höften.

Det är dags att slopa presstödet och visa att man kan åstadkomma något självt.

/erik

7:48 PM, February 17, 2007  
Blogger Jessica said...

gud, de har en gi-rätt per dag!!!
Mornington.
Vi brukade också gå dit och luncha. Bra mat. Då var inget GI och det kan jag både ha och mista, mest mista.

5:29 PM, February 18, 2007  
Blogger Space babe said...

erik: Ta mig med på modefest och Bindefeldtsfest så får jag bilda mig en egen uppfattning!

Jessika: Samma här. Jag har inget till övers för GI, utom möjligen GI Jane, haha! Men allvarligt talat: vitt ris och potatis byggde min vackra kropp.

11:21 AM, February 19, 2007  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se