February 14, 2007

Läget och Bolero

Dåligt: Jag har onti halsen och det känns konstigt i luftrören. Ser inte fram emot att jobba på fredag.

Bra: Jag ska få Ondskans biljett till Dolly Parton!

Recension: Alice Brax tipsade om Bolero, ett nyöppnat kafé mittemot Åhléns Citys stora klocka. Det är ett fantastiskt läge och stor lokal som vid första anblicken känns väldigt fräsch, men när Isse sa: "Det har ingen själ." började jag se skavankerna. Som att bakom de lösa långa ryggkuddarna är väggen omålad, kanter och lister är sunkiga redan. Och maten?
Jag letade efter mat. Mackor räknas inte som mat, tycker jag, så jag beställde det enda de verkade ha i matväg: sotad kyckling med bulgur etc. Allt smakade väldigt salt och var väldigt grovt och torrt i konsistensen. Jag gillar när en torr grej får sällskap av något lent och såsigt. Slutsats: Bolero är skitbra som mötesplats, men ät någon annanstans. Brasklapp: Vi var där på en söndag, kanske har de förträffliga luncher tillagade av en annan kock på vardagar.

ps. Hur frustrerande är det inte med en kort notis i helgens (eller förrförra helgens?) SvD om att "Just när vi vant oss vid Lavas ekologiska trerättersluncher istället för ärtsoppa på torsdagarna så slår de igen." Vadå trerätters ekologiska luncher på kaféet i Lava? Varför har jag missat det helt?

Labels: , , , ,

3 Comments:

Blogger rosa fluff said...

Lava? Ekologiskt? Trerätters?
Jag har också missat!

10:09 PM, February 14, 2007  
Blogger Smarta Sara said...

Dolly! Min favvo! Om jag kune lägga in en ljudfil här skulle du får höra Nanne Grönwall sjunga AVUNDSJUK på högsta volym

7:10 PM, February 15, 2007  
Blogger Space babe said...

Hallå, Jenny M har en biljett att sälja! Till Dolly P alltså. Problemet är ju att det är sittplatser, så det kanske är trist att inte ha sina vänner kring sig. Men å andra sidan får man ju se Dolly!

12:25 PM, February 19, 2007  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se