February 9, 2007

För lite mat på Kajsas fisk

Maten är god, inte tu tal om det, även om Wallenbergaren gjord på röding och torsk (ja, fasa, men jag köper det aldrig hem! Nästa gång jag äter där ska jag säga till om utrotningshotade firrar.) med gräslökssås inte var lika god som den lättpanerade rödspättafilén. Men fan, jag blir ju inte mätt! Jag blir ohungrig, men fan inte mätt. Och mätt det tycker jag nog att man ska bli för en lunch à 75-85 kr, särskilt om den enda sallad som vankas är strimlad kinakål och inget kaffe ingår.

Förresten var jag så himla snygg idag. Älskar min nya frisyr. Shoppade loss i Slussengallerian på Velva Mode, köpte bl a en grå fleecehalsduk jag tänker använda som turban.

Labels: , ,

3 Comments:

Blogger rosa fluff said...

Ny frisyr igen?

10:20 PM, February 09, 2007  
Blogger Lagers tabberas said...

Men kära nån då, en wallenberare är en wallenbergare är en wallenbergare men alltid gjord på malet kalvinnanlår, aldrig något annat. Färsen är sedan kryddad med div örter och vispad lätt med äggulor salt och peppar och serveras stekta med brynt smör, potatismos och gröna ärtor. Med andra ord - en wallenbergare kan aldrig göras på fisk - då är det inte längre en wallenbergare utan en fiskbulle eller quenell. Den som brukade göra Wallenbergare på rätt sätt var Charles Emil Hagdahl som hade en dotter (Amalia) som var gift med Marcus Wallenberg. De ägde visst huset vid Hötorget i Stockholm där det är restaurangkollektiv nu (Kungsgatan).
Det är ett otyg av kockar att på så sätt förvandska klassiska rätter.

3:46 PM, February 10, 2007  
Blogger Fluffgubben said...

Hamburgerhaket tja.. hamburgare , wok och kyckling om man skall vara noggrann på hörnet Mäster Samuelsgatan och Regeringsgatan, mitt emot Byggtjänst tar 80 spänn för sin lunch, sqm normalt sett varken är mer än ljummen eller god.
Och inte blir man mätt heller.. FAST har man tur får man trängas vid kassan tillsammans med prinsessan maddes pojkvän Jonas.
Men som sagt, för 80 spänn skall man fanimej bli mätt.

//NORBAN (däppt i däsan)

6:27 PM, February 11, 2007  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se