April 17, 2007

snyggare än Kate Moss


Ser ni rynkorna? Snart kommer de.

Kate Moss är overkligt snygg, men också hon betalar ett pris för sitt hårda och glamorösa leverne. Kommer ni ihåg hur Twiggy såg ut?



Sen såg hon ut såhär. Inte ful, men inte magisk. Mer som en icke-grimaserande Goldie Hawn.


Sen kommer detta.

Vad ville jag säga? Nåt om att det är så kort tid man toppar sin potentiella skönhet, att skönhet är förgängligt, men man kan inte klandra någon för att försöka, samt något om att rent teoretiskt sett så borde jag ha en chans att vara snyggare än kate moss, i alla fall om hon fortsätter att festa och knarka. Se bara på Marianne Faithfull eller nåt. Men Madonna är iofs 50 bast, så lever hon ju som en asket också. Svältande möss är väl mest långlivade, har jag hört nånstans.

Ja, som sagt, vet inte riktigt vad jag ville. Men som min man ibland betecknar mina utsagor: Jag har inget att säga - men jag kan inte tiga!!!

Jag sällar mig till en betydande skara, i alla fall.

Labels: , , , ,

7 Comments:

Blogger Smarta Sara said...

Är det att "du är aldrig snyggare än nu" du vill säga eller "ditt snyggaste jag har redan varit?"

Jag funderar mycket på det där. Och har hamnat i den underbara tillvaron att jag inser att jag var vackrare för tio år sedan (på det sättet som marknadskrafterna anser vackrare i alla fall) men att jag är mycket mer tillfreds nu, så jag föredrar ändå mitt 37-åriga jag - även rent utseendemässigt.

Och btw tycker jag nog att Twiggy är förtjusande på alla bilderna!

10:01 AM, April 17, 2007  
Blogger Amber said...

Det låter som du ser det som en självklarhet att man är som vackrast när man är är ung - det stämmer inte alls för alla.

F ö tycker jag KateMosshysterin är märklig - några har haussat hennes utseende och andra hakar okritiskt på. Jag tycker hon ser helt ointressant ut - som vanliga ganska söta tjejer. Inte mer.

3:03 PM, April 17, 2007  
Blogger Space babe said...

Smarta Sara: "Är det att "du är aldrig snyggare än nu" du vill säga eller "ditt snyggaste jag har redan varit?"" Hm... inget av dem. Eller kanske, om man lägger till ", Kate Moss". Som sagt, luddigt formulerad och tänkt inlägg. Håller med i övrigt, jag känner mig oxå snyggare nu än för 10 år sen. En av de saker jag vill säga är definitivt att olika individer kan peaka sin skönhet vid olika åldrar, men fick nog inte fram det ordentligt.

Amber: Nja, det tycker jag nog inte att jag säger, fast jag kan förstå att man kan uppfatta det så på bilderna. Jag säger ju att Madonna är snygg vid 50. Men kanske detta med rynkorna, men jag tycker ju iofs att många kvinnor med rynkor kan vara vackra. Fast att vara mormorsvacker och skitsnygg är kanske inte riktigt samma sak.

Skönt att höra en nykter röst angående Moss. Jag minns när hon kom fram. Det var typ 94 och jag gick på konstakademin i Hangzhou och bläddrade hungrigt i glättiga tidskrifter i konskolans bibliotek, det enda ställe där de fanns. Kate Moss kallades "waif" och ansågs för kort för catwalken. Sen kom nån kopia av henne som hette Kidd i efternamn. Hon höll inte lika länge. Har ni sett Emma Sjöberg eller Wiklund på sistone? Hon ser ut som en karl i drag.

5:00 PM, April 17, 2007  
Blogger Amber said...

Nej, jag tycker inte att mormorsvacker och skitsnygg är samma sak. Men det finns gott om skitsnygga både 40- och 50-åringar.

6:26 PM, April 17, 2007  
Blogger Space babe said...

Word womaan. Rave on. Hehe.

6:47 PM, April 17, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Innan folk tro att jag är hustruförtryckare måste jag nog förklara att det där jag brukar säga lär vara hämtat ur ett gammalt riksdagsprotokoll. En ledamot begär ordet och säger "Herr talman! Jag har ingenting att säga -- men jag kan icke tiga!". Och någon enstaka gång är det applicerbart på Spejsbejbs tänka-högt-uttalanden.

Maken

9:44 PM, April 18, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Jag tycker inte att Madonna är, eller någonsin har varit, attraktiv. Antingen överspänd eller kylig, och med pojkkropp!

11:55 PM, April 18, 2007  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se