June 5, 2007

jobb

Fan, det suger att jobba som jag gör. Ok, ofta känns det bra. Jag jobbar ganska lite och tjänar ok, eftersom jag håller mina kostnader på en låg nivå lever jag gott. Men fan, ibland känns det bara ruttet.

T ex att när man är inhoppare/frilans så är det ingen som räknar med dig. Du blir inte tillfrågad om du vill gå på kurs. Om du vill gå på kurs kan du glömma att det skulle bli på betald arbetstid.

Ingen betald semester. Alla andra får kompensation för övertid, men inte du.

Usch. Men många kollegor är trevliga och ibland är det väldigt roligt att jobba. Och jag skulle förmodligen inte stå ut med att jobba heltid här.

Labels: , ,

2 Comments:

Blogger Martin said...

"Fan, det suger att jobba som jag gör. ... ofta känns det bra. ... ibland känns det bara ruttet ... ibland är det väldigt roligt att jobba"

Precis! Jag håller med!

8:25 PM, June 05, 2007  
Blogger Lisa said...

Jag vill inte jobba alls just nu. Men när man varken har a-kasssa eller sjukkassa eller pension att tala om jobbar man på ändå. Jag vill bli lyxhustru!

8:45 AM, June 06, 2007  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se