June 2, 2007

Helg, för tusan

Har varit skittrött och har konstigt ont i magen och missat två tillställningar. En på Anas lokal igår och nu ikväll hos Rosa Fluff/L.
På tv visar de ett märkligt program med sjungande studiopublik och en effeminerad körledare - Gabriels förfest. Han är säkert skitbra som körledare, men som tv-underhållning vet jag inte om det funkar. Undrar vilka som förfestar till den. Bara folk som inte går ut, känns det som. Som jag och andra i min medelålder. Och jag vill INTE se detta.

Har läst ut Jonas Karlssons novellsamling. Han är för djäkligt begåvad, den mannen. Han skriver skitbra. Jag har ännu inte bestämt mig för vad jag gillar honom som skådis. Han var bra som G3, men jag måste se lite mer av honom först.

Nu ska jag inspirerad av Gitto laga Koppärriga kärringen.

Labels: , , , , ,

5 Comments:

Blogger Staffan B said...

Förfest är ett frireligiöst program. Jag såg lite av misstag en gång och undrade om det var nåt de repriserade från åttiotalet. GRÄSLIGT.

8:51 PM, June 02, 2007  
Blogger Martin said...

Säg inte sådär, Gitto kan bli ledsen. Hennes hy är inte alls så farligt koppärrig.

9:31 PM, June 02, 2007  
Blogger Fluffgubben said...

Förfest är en modern variant av hela kyrkan sjunger! Det är bara en tidsfråga innnan Carola börjar tala i tungor live, primetime-tv!


//Norman

10:06 AM, June 03, 2007  
Blogger Hanna said...

Och efterfest är en moden variant av pingsten, när den helige ande sänkte sig ner över lärjungarna och alla började tala i tungor.

3:47 PM, June 03, 2007  
Blogger Lisa said...

Krya på sig! Prickiga damen brukar få livsandarna att dansa cancan. Typ.

10:07 PM, June 04, 2007  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se