July 12, 2007

Desperately seeking mina skor + mat

Idag beklagade sig Jenny över tillvaron på lunchen och jag försökte muntra upp henne. Det kändes lätt då. Regnet strilade ner under hela tiden och hon fick en svart sopsäck från restaurangen att trä över sig när hon skulle cykla tillbaka.

Nu hittar jag inte de röda pumps med taxklack och spetsiga tår som jag köpte på Rizzo på bottenskrapet av julrean. Isse tyckte inte de såg tillräckligt dyra ut, men de kostade 500 spänn, jag har aldrig haft på mig dem och jag är djävligt irriterad. Försöker just nu skapa ett minne av att jag lämnat tillbaka dem, men jag vet att jag inte har det.

Vi åt förresten varsin "populär lunchbiff" à 89 kr på Jensens boeufhus. Det var sådär. Drägligt, men inget att skriva hem om. Tråkigt att man inte fick någon sallad till. Iofs var köttbiten rejäl, men ändå. Jag undrar om det var hästfilé. Det smakade inte så nötigt. Efteråt hade jag en akut längtan efter grönsaker. Det blir obalans.

Efter jobbet (som jag stormtrivs på, har aldrig trivts så bra på nåt ställe jag varit på så kort tid) träffade jag YN som ska gifta sig med sin Catherine i Kina i oktober. Halva deras arbetsplats ska hänga med och jag varnade dem för att inte bli reseledare istället för brudpar. Jag vill jättegärna hänga med. De ska bl a till Luoyang och där finns tydligen en berömd "vattenbankett" som bara består av soppor!

Labels: , ,

6 Comments:

Blogger Morelli said...

ja usch vad jag beklagade mig men nu har jag skapat lite mer ensamhet runt mig...förresten sa peter englund ngt på tv häromkvällen som fastnade hos mig: att människan är det enda djuret som söker ensamhet UTAN att vara sjuk eller döende...och ingen kan visst förklara varföe

8:49 AM, July 13, 2007  
Blogger Hanna said...

Fast stämmer det? Kanske enda FLOCKdjuret som söker ensamhet - men massor av djur är ju ensamdjur? Hamstrar bor ensamma, många kattdjur lever och jagar ensamma.

11:14 AM, July 13, 2007  
Blogger Space babe said...

Jo, exakt, det var det han sa: enda FLOCKdjuret som söker ensamheten. Men vargar, ger de sig inte av från sin ursprungsfamilj och är ensamma ett tag innan de bildar familj?

11:31 AM, July 13, 2007  
Blogger Amber said...

Vad härligt att du trivs på ditt nya jobb! Alltid något att glädja sig åt i det strilande regnet.

12:35 PM, July 13, 2007  
Blogger Jessica said...

Åh vattenbankett låter spännande. Vad är det för juicer och skyer som man får?

10:03 PM, July 13, 2007  
Blogger Space babe said...

Jessika, jag vet faktiskt inte mycket mer själv, får åka med och prova!

4:27 PM, July 18, 2007  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se