November 29, 2007

Skaldjursnudlar på Chopsticks!

Jag vet inte om de strösslat buljongen full med MSG, men den är skitgod. Det var en äldre japanska jag träffade där som först tipsade mig om den. Jag fick till och med smaka av hennes nudlar. Hon hade bjudit sina japanska släktingar där och de tyckte att den var godare än både Ki-mama Ramens OCH nudlar de ätit i London. Det ni.

Igår gick jag dit för en sen middag efter en facklig debatt. Och den var skitgod! Otroligt umamig, len och hugsvalande.

Beställ den! Men avbeställ bläckfiskbitarna som var tjocka och sega. Avbeställ även fiskbitarna som var rätt smaklösa, men gissar att de behövs för buljongens skull. Ja, behållningen är buljongen! Och nudlarna, som är ganska tunna och smakar som nykokta "blöta" dvs färska nudlar direkt från en sunkig marknad i Kina. Det enda jag egentligen saknar är lite färska grönsaker, gärna blad av späd spenat eller pak choi. Nu finns det bitar av fryst bambu, vars parfymerade smak inte är lika illa som burkad sådan, men ändå lämnar mycket övrigt att önska. Kostar 155 kr.

Labels: , ,

3 Comments:

Blogger Lagers tabberas said...

Vi hade just det idag när Lovisa fyllde år, "Kwaytiao ngua" nudlar med högrev, tofu, pak choi och böngroddar, socker, sockerrörsvinäger, fisksås, chili och vitlöksolja.

11:29 PM, November 30, 2007  
Blogger Ana said...

Låter bra. Jag ska äta på chopsticks på söndag, hoppas jag. Häng med om du vill, kl 12.30 ungefär.

2:15 PM, December 04, 2007  
Blogger Space babe said...

Lager, du får sluta sukta mig med såna fantasieggande uppräkningar.

Ana, låter mysigt, får se om jag kommer. Är lite sugen på nudlar igen. I Beijing åt vi ju nudlar typ varje måltid. Just det, ska på en 90's-klubb på Kolingsborg på lördagen, beror på hur sent det blir. Fast känner jag oss rätt blir det ej särskilt sent. Ska du ta m man o barn?

2:34 PM, December 04, 2007  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se