November 29, 2005

På jobbet

Sitter och skriver på jobbet. Ska inte träffa nån förrän kl 16. Det är rätt mysigt nu. Har jobbat här som inhoppare sen 12 januari och börjar känna mig hemma. Det är lagom stort här. Folk är trevliga. De lär sig vad man heter trots att man är vikarie. Man behöver inte känna sig som ett ufo för att man inte har någon att käka lunch med.

Fick beröm så fort jag kom in kl 13 av lokalredaktörn som sa att jag hade en fin ton i inslaget jag gjorde igår till morgonen. Jag var tvungen att anstränga mig lite med texten eftersom vi hade råpissigt med material; bara olika varianter på Stockholms stadshus i mörker och snöyra.

Jag kom på att jag nog glömt länka till min förra text i SvD, a k a min första. Nu vill de ha en till. Jag har ingen aning om vad jag ska skriva om. Borde skanna nätet, men vill hellre läsa bloggar. På svenska.

Åh, vad det var härligt att se lillan igen. Är så kär i henne. Hon bara rusade mot mig. Jag var tvungen att springa hem från parkeringen, när vi äntligen kom tillbaka från Skavsta efter att ha stannat på vägen och bytt ett torkarblad. I London tittade jag på lillans fotosida som jag gjorde så fort hon var född, och lovade mig själv att uppdatera den asap. Vilket jag gjort. Jag tycker hon borde bli fotomodell. Inte sen alltså, men nu. Och tjäna ihop lite stålar åt gamla morsan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se