December 21, 2005

Nya bekanta

Idag tog jag äntligen mod till mig och gick fram till en tjej som jag sett på tåget många gånger. Hon är kläddesigner och ser alltid otroligt chic ut, och bara det är ju nog för att sätta skräck i mig. Men jag har ändå känt på något sätt att hon är schysst och jordnära, så nu var tillfället gyllene: jag var sminkad för jag skulle träffa min motspelare från filminspelningen + jag kände mig hyfsat social och inspirerad. Fast när vi började prata så märkte jag att jag ibland inte hörde vad hon sa, för jag var så fascinerad av hennes utseende.

Vissa människor har den effekten på mig. Det är människor som ser speciella ut på något sätt. Det kan vara att de har en speciell näsa, som Jennys Mia. Hennes näsa ser precis ut som Marie Antoinettes på en karikatyr där hon sitter i en vagn på väg till giljotinen. Bilden fanns i historieboken. Ni borde kunna erinra er den. Uppdatering: här är bilden, men näsan var inte som jag mindes den.

Den här designertjejen ser verkligen speciell ut, dels i ansiktet, dels med sin hopplockade, centraleuropeiska vintagestil som jag beundrar kolossalt, men som jag skulle se ut som en trasdocka i.

Hon bor inte längre i området, men har kvar en lägenhet som atelje. Gud, vad jag beundrar henne! Hon verkar så skärpt! Så målmedveten, så kreativ. Så egotrippad! Något som jag har förstått är en förutsättning för framgångsrik konstutövning.

Jag skulle vilja måla hennes porträtt. Det finns så många porträtt jag vill måla. En konduktör på tåget har också en fantastisk näsa. Han ser ut som en romersk senator. Jag skulle måla honom i vit toga liggandes på en divan med druvor i handen. Mmmm, porrigt.

Såg förresten en gammal klasskamrat Adam som var ihop med min kompis Maria. Han fick en 30-årskris och gjorde slut. Han såg lite jagad ut. Undvek honom.

Motspelaren Håkan har en väldigt bra idé till tv-serie. Vi pratade lite om en av karaktärerna. Formosa hade julstängt 21 dec - 29 dec!!! Alltså, fatta hur bra den krogen måste gå med alla sina kinesiska turistgrupper som uteslutande äter där!!! Kineser har aldrig stängt när svenska restauranger har öppet!!! Åt istället på thailändska Siams barservering. Ganska trevligt kryp-in, men maten var sådär. Kyckling med vitlök var torra kycklingfilé-bitar med rostad vitlök på. Punkt. Hällde söt chilisås på och fyllde buken.

Andra bloggar om: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se