July 29, 2006

Blatte de Luxe + mode

Det påstås att det pågår en debatt bland bloggar om Blatte de Luxe, om blattebegreppet och mångkultur överhuvudtaget. Jag har inte märkt av den, men jag har en del att säga i ämnet. Det kommer inom kort. Under tiden kan ni som känner till var debatten pågår gärna ge mig länkar till den.

För övrigt har jag köpt två fantastiska bomullsklänningar (en brunprickig omlott med volanger och den andra är rutig och sitter perfekt ser ut som figursydd för mig) på Bröderna Erikssons Dammode som är en underbar butik vid Hornstull med det helt genomförda temat Engelsk landsbygd 30- till 50-tal. Butiksägarinnan var mkt älskvärd, talade charmerande lätt gotländska och var dessutom behjälplig med att hitta klänningar.

Jag var egentligen på väg till Jenny Hellströms 75%-rea, väl där hade de bara ett provrum, ingen AC (om begreppet AC tvista de lärde, dvs jag och min man) och tillslut fick jag valet att hålla till bakom en klädställning där alla som ville kunde se delar av mig, men jag resonerade som så att jag nog inte ägde något de flesta där inte sett förut. Alla linnen var i ylle. YLLE! Det kliade som fan direkt i den där varma lokalen där alla var svettiga. Jag gick därifrån utan att köpa nåt. Men sen, som ni vet.

Andra bloggar om: , , , ,

2 Comments:

Blogger Hanna said...

Jag fattar inte. Torsten Flinck var nominerad som årets Blatte de Luxe? Eh?

9:19 PM, July 29, 2006  
Blogger Space babe said...

Han är ju onekligen svarthårigare än många blattar.

11:22 PM, July 29, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se