December 12, 2006

Hattori Sushi Devil

Nu har jag också varit där. Jag kan inte säga att Sushi Devil är bättre än Akki. Tycker nog faktiskt att Akki ändå är snäppet bättre. Men redan det är ju i särklass, här i Sverige.

Jag blir lite nervös när servitörer under en lunch kommer fram och frågar hur det smakar. Det kan bero på min sinnesstämning just i dessa dagar. Sen tycker jag att de bör byta ut sojaflaskorna som visserligen ser bra ut, men läcker irriterande när man häller.

För övrigt är jag jätteavundsjuk på att Jennys mobil verkar ha direktkontakt med Blogger. På nåt sätt har hon en Blogger-logga i sin skärm och när hon tar en bild så kan hon välja "publicera" så hamnar den direkt på hennes blogg. Jenny säger att det är "...3G-teknik" (med skälvande röst). Min make säger att jag måste gå till en mobilbutik och be dem uppdatera min mobils firmware. Jag hade aldrig hört talas om ordet tidigare, men han säger att det är ett nånting mellan software och hardware. Jamen, dåså.

Labels: , ,

2 Comments:

Blogger Emma said...

Akki vid Medborgarplatsen är visserligen fantastiskt bra! Men du måste prova en rätt som heter Kiku på Ki-Mama i närheten av Upplandsgatan/Odenplan också. Fantastiskt - lätt det godaste åt det hållet jag ätit! Hackad fisk av olika sorter på en bädd av rid, kimchi, rom, någon slags sås vis sidan av och vaktelägg på toppen. Hade aldrig hört talas om rätten innan.

2:23 PM, December 15, 2006  
Blogger Emma said...

Tog dig på orden och gick och käkade lunch på Hattori - och det var ju riktigt bra. Tusen tack för tipset!

4:01 PM, December 15, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se