December 12, 2006

Matbilder från Kina




































Nu har jag äntligen lagt in mina mobilbilder i datorn, så här får ni.

Jag tog tyvärr bara tre matbilder, alla under syrrans och mitt besök på Macau Street i Hangzhou, där de serverar dimsum Macau-style. Ni ser här hönsfötter med hackad kimchi (de bästa hönsfötter jag ätit), krabba med rispudding (nian gao) i currysås (alla i min familj älskar curry för det får de så sällan i Kina) samt vanliga gröna bladgrönsaker, kanske heter de choi sum? På mandarin cai xin, som betyder bladgrönsaks-mitt/hjärta.

Labels: ,

2 Comments:

Blogger Emma said...

Men guuuuud vad jag blir hungrig. Det ser ju helt fantastiskt gott ut! Oj, vänta, jag har missat att äta lunch. Hmmm.

2:26 PM, December 15, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Hönsfötter... Låter inte som någon hit. Fast jag älskar grisfötter, så skillnaden är kanske mest kulturell.

4:39 PM, December 15, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se