May 24, 2007

Gulddraken

Hej Elin, vill bara tacka dig för en FANTASTISK fest!!! Åh, vad roligt jag hade! Vilka godsaker som bjöds! Vilken cateringsfirma anlitade du? Jag älskade det mousserande vinet, det hade en tilltalande lätt sötma som inte gav sur eftersmak. Rosén var inte lika god. Och vilken lyx att få fylla på och fylla på! Av tilltugget gillade jag ostbollen och jordgubbarna, framför allt det sistnämnda som jag inte kunde sluta äta. De var goda varenda en, vilket förvånade mig storligen.

Du var jätteduktig på scen! Och Johan Åkesson med! Ni var precis lagom roliga och proffsiga. Att bildspelet inte funkade spelar ingen större roll i sammanhanget, men helheltsintrycket hade förstås blivit ännu bättre.

Husbandet var sköna, jag fick som vanligt lust att gå fram och fråga om de behöver en jazzsångerska. Men tjejbandet ROCKADE verkligen!!! Åh, vilken enorm energi trummisen hade!!! Hon bara regerade! Första låten var bäst! De var så söta, och så små och unga...rörande unga.

Maten var SKITGOD! Jag gillade särskilt risbollarna ihop med thailändska köttbullarna och sparrisen etc. Åt säkert 7 risbollar och orkade därför inte ta om...

Jag hade jättetrevligt på en av övervåningarna med bl a Johan Ripås samt Dharma Garde. Jag gillar dem båda skarpt. Deras respektive gick inte heller av för hackor. Jag och Gitto gick fram till Johan Croneman och bedyrade honom vår kärlek. Vi tycker båda han är en fantastisk skribent och kritiker. Anna Bratt var jättetrevlig! Hon applåderade en ny idé jag funderar på.

Hoppas du var nöjd med festen själv och att du fick festa till det efter prisutdelningen och inte bara vara värdinna.

Stor kram,
Space babe

Övrig info: Andra bloggare som var där var t ex Lisa (som jag fortfarande inte vet om jag tackat ordentligt för en vacker grön tunika från Ivana Helsinki som jag fått av henne) med sin Johan, Kinna och Betraktelser från baren som försåg mig med en ny idé idag.
Andra kändisar jag såg var systrarna Beckman, Karin Bojs med hubbe samt Isobel.

Jag hade på mig den blålila trikåklänningen från Urban Outfitters som jag hade på personalfesten och de där extrema skorna till. Blev plåtad av Stureplan med Gitto! Slår vad om att de kommer stava mitt namn fel... Ångrar att jag inte tog av en sko och lät den vara med i bild. Maken raggade upp en jättesnygg tjej Jojo som visade sig också vara skofreak och som tagit mitt skonummer för att kunna vidarebefordra snygga skor från billiga förortsloppisar i framtiden. Hon sa utan att darra på rösten att hon lätt lagt ett skambud på mina vintage-skor - 300 spänn hade hon sagt!!! The nerve!!! Mitt hopp om en tjockare plånbok står till henne.

Labels: , ,

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ja, det var ett livat kalas! Men du glömde en bloggare, Aardvarchaeology-snubben. Otroligt skärpt och trevlig! Ödmjuk kille.

Maken

4:48 PM, May 24, 2007  
Blogger Björn said...

Nu ligger bilderna på er ute!

Jag och Magnus blev också fotade, men dum som jag var så frågade jag inte varifrån fotografen kom...

9:31 PM, May 24, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Johan Ripås kanske är schysst live, men han har allt annat än schysst i sitt arbete som journalist och har nu anmälts till Granskningsnämnden, se bloggen Om Dokument inifrån.

11:28 AM, November 13, 2007  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se