May 2, 2007

I skrivande stund

Risvinägern jag använder och som snart måste få en kollega.



Sitter och skriver på artikeln jag sålt. Har prestationsångest. Men inte så att det hindrar mig från att skriva. Skönt. Älskar att ha piskan över mig. Någon jag måste leverera till, som blir ledsen och besviken på mig om jag inte lämnar över en text.

Igår mysig dag med Yiqi som snart ska flytta till Singapore. Vi gjorde jiaozi (dumpling). De blev ganska goda, men hennes sås var FANTASTISK. Hon använder en annan risvinäger än jag, tror jag. Hennes tant/styvmor använder också den där 13-kryddor som jag inte gillar. Det är en krydda som kommer från de muslimska trakterna i Kina, tror jag.

Nä, det är ändå tant Lis jiaozi som regerar. Måste ringa henne och be henne komma och göra lite och frysa in snart. Hon sa att hon skulle ta med sig hemmald köttfärs och färdigmald, för att jag skulle få känna den stora skillnaden. Det blir spännande.

Yiqi snackade om att öppna nudelbar. Eller dumplingbar. Jag lovade att hjälpa till om det blir verklighet. Det skulle vara underbart. Vi förlägger den på Söder, eller vad tycker ni?

Labels: , ,

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Japp söder.

/L

2:36 PM, May 02, 2007  
Anonymous Anonymous said...

söder om ni vill vara coola och etniska och tjäna okej. Mer centralt om ni vill tjäna feta stålars på det.

Så är det.

9:30 PM, May 02, 2007  
Blogger Vinlusen said...

Super! Förlägg den någonstans mellan Mariatorget och Södra Station så att jag har gångavstånd till den om och när jag kommer hem.

1:16 AM, May 03, 2007  
Blogger Space babe said...

Måste bara förvarna om att tidsperspektivet är typ om fem år... eller tre, eller ett. Hon ska först till Singapore med familjen. Jag är lite, bara lite avundsjuk.

6:39 AM, May 03, 2007  
Blogger Space babe said...

Vem är du, anonym, nån jag känner?

8:39 AM, May 03, 2007  
Blogger Smarta Sara said...

Ja! ja! Dumpling-bar! Jag har bara ätit dmplings typ tre gånger i mitt liv, men blev klart beroende redan första gången vilket var 1993 i London. Här i Stockholm har jag ätit dumplingd på HOs på Hornsgatan och Helens sushi på Långholmsgatan och på nåt mer ställe som jag har glömt.

jag blir er stamkund - lovar!

11:47 AM, May 03, 2007  
Blogger Space babe said...

Du kan få hyfsade dumplings på Dragon House, eller följa med mig på dimsum på Delux.

4:08 PM, May 03, 2007  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se