December 5, 2007

Addfood revisited




Och nej, det var inte gott idag heller. Schnitzeln var för tjock och för torr i köttet, potatisen vidbränd liksom champinjonerna, det hade verkligen behövts en sås till. Nu fick jag äta maten med en massa salladsdressing istället, vars syrlighet iofs fräschade upp rätten. Det behövs mkt grönsaker till en sån här rätt, tycker jag. Snart ger jag upp om Addfood. Men det är ju så fin inredning! Hur kan de vara så dåliga? Det värsta var att jag fegade och sa inte hur det smakade, tänkte att om servitrisen frågar så säger jag som det är, men var ganska stressad till ett jobb och när hon inte frågade så sa jag inget.

Labels: , ,

6 Comments:

Blogger Jessica said...

Men det där är ju ingen schnitzel, det är ju en flintastek. Om man går efter tjockleken. Vill jag ha en fläskkotlett så beställer jag en fläskkotlett. Har du varit på Arirang, finns en på Luntmakargatan och en annan på Vegagatan? Jättepoppis lunchtid. Man måste vara väldigt tidig eller sen. Lunch kostar 100 kr men är värd varenda krona om jag får fälla ett omdöme.

8:59 AM, December 06, 2007  
Blogger Martin said...

Man läser ofta om hot och utpressning i restaurangbranschen. Skulle det inte kunna vara ett sätt att få dem att laga bättre mat? Man lejer ett motorcykelgäng att åka dit med ett basebollträ och snacka med kocken. Sedan får man djävligt goda luncher ett tag.

10:28 AM, December 06, 2007  
Blogger Jessica said...

Ett problem med det, även om det säkert skulle vara effektivt, det är lite olagligt ;)

11:19 AM, December 06, 2007  
Blogger Fluffgubben said...

Hej,,,

Alltså,,jag har inte lagt ner, men har en djävulsk skrivkramp...ABER.. jag kommer inom kort att komma med ett nytt inlägg på en blogg nära dig.


Vännen Norman

7:37 PM, December 16, 2007  
Blogger Space babe said...

Jessika, konstigt, jag har inte sett dina kommentarer och ej fått dem per mejl. Jo, Arirang är bra på Bibimbap, har dock ej provat så mkt annat hos dem. Jo, några mungbönepannkakor som inte smakade nåt särskilt. Har du provat Yu[hjärta]Bibimbap på Folkungagatan? De har en mindre söt och insmickrande variant än på Arirang.

Norman, skojar'u? varför tror du jag uppdaterar så sällan? Men det finns bara en bot mot skrivkramp. Skriv skriv skriv. Puss!

9:13 AM, December 17, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Observera att Addfood har bytt ägare och kockar sedan senaste testen

5:53 PM, March 20, 2008  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se