January 1, 2007

Gott Nytt år!

Igår kväll satt jag på toaletten hos syrran och försökte blogga med hennes nya Sony-Ericsson-mobil. Ville lägga upp en suddig bild på mig själv. Men det gick inte, förmodligen för att det inte finns någon blogg kopplad till hennes mobil. Fast den funkade precis som Jennys telefon, direkt när man tagit en bild kan man välja "publicera på blogg".

Idag har jag kokat knäck. Den är jätteseg, trots att jag kokade den i evigheters evighet.

Igår åt jag medicin mot mask i magen och sen kräktes jag. Konstigt nog var det nog den oäckligaste kräkningen jag varit med om. Ingenting kom ur näsan och musslorna och champagnen (Moet) var inte alls särskilt magsyrliga. Kanske hade de inte hunnit vara i magen tillräckligt länge. Jag åt medicinen nästan genast efter maten och kräktes efter en timme kanske. Ursäkta att jag berättar så ingående, men nu till den avgörande frågan: Hur vet man egentligen vad som gör en magsjuk? Jag menar inte vinterkräksjuka, den tar man inte miste på, men när man ätit frukost, lunch middag och sen kräks på kvällen, hur vet man när man åt det dåliga?

I mitt fall kan det dels bero på maskmedicinen, dels en dålig mussla. Min svåger kräktes nämligen i morse kl 6, och han hade inte ätit maskmedel.

Idag kräktes bonussonen kanske 3 timmar efter maskmedlet. (Samtliga i familjen ska behandlas, maken och dotra har klarat sig utan kräkningar.)

Den där champagnen var väldigt god. Bättre än Bollinger.

Förresten så läste jag om min egen bloggpost om när jag försökte laga Hirams räkris, och jag tycker den förtjänar en omläsning av er också!

8 Comments:

Blogger Martin said...

Jag förstod inte, tag det där med kräkningarna en gång till, är du snäll. Och vadå Hirams kräkris?

10:13 PM, January 01, 2007  
Blogger Hanna said...

Haha, rhode island. Finns det recept på hur man tillverkar ketchup också?

11:14 PM, January 01, 2007  
Blogger rosa fluff said...

Gör mycket sås.
Alla kommer vilja ta mer av den!
hahaha...

12:25 AM, January 02, 2007  
Blogger Space babe said...

Dumma dog, Martin!

7:28 AM, January 02, 2007  
Blogger Hanna said...

Den där bilden du ville lägga upp från telefonen, visade den dig när du kräktes?

11:51 PM, January 02, 2007  
Blogger Hanna said...

Måste du inte ta maskmedicin en gång till nu? Om du kräks upp den kan den ju inte göra någon verkan?

11:54 PM, January 02, 2007  
Blogger Space babe said...

Ondskan, bilden visar mig sittandes på toaletten med fotomin. Jag kräktes kanske en halvtimme efter det.

Maken undrade samma sak. Jag ringde sjukvårdsupplysningen som sa att om man kräks mer än en kvart efter intagandet av medicinen så räknas man som avmaskad.

9:40 PM, January 03, 2007  
Blogger Hanna said...

Men håll med om att det hade varit galet coolt om du tog kräkbilder på dig med telefonen och INSTANTLY lyckades blogga upp dem!!!!

10:02 AM, January 04, 2007  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se