December 28, 2006

Läs det här istället

Jag orkar inte skriva. Men Norman har skrivit om det nya stadsbyggnadsborgarrådet i Stockholm, och det är läsvärt.

Lotta Edholm, skolborgarrådet, är också en sån som verkar ha en lucka där bak. Jag önskar mig politiker som vågar vara sårbara. Matz Hammarström verkade vara en sån. Om någon minns. Nu är han generaldirre för Djurskyddsmyndigheten som jag är lite tveksam till. Jag minns bara en P3-intervju med honom där han framstod som oerhört ... schysst. Två andra politiker jag träffat som jag känt intuitivt att de var bra - Pär Axel Sahlberg (som inte verkar sitta kvar i riksdagen, och Lars Dahlberg på landstinget.

Inför det nya året önskar jag mig mer tid och mer intelligens för att hinna bli mer påläst och förstå bättre det jag läser inför jobb. Jag önskar också att bli bättre på att ställa frågor som politikerna inte kan slingra sig ur så lätt.

Men först måste jag kolla var Norman fått sina siffror.

Labels: ,

1 Comments:

Blogger Fluffgubben said...

Gott nytt år!

Jag har jobbat i och på Norra och Södra Järvafältet, siffrorna kommer mestadels från Stockholms Kommun, om jag drar mig korrekt till minnes. Hursomhelst måste något göras, och det snart!

Vi hörs och syns!!!

//Norman

11:18 PM, December 31, 2006  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker Bloggtoppen.se